Saturday, April 9, 2011

The Avocado Toast: Revisited

I posted a while back about my favorite any-time snack, The Avocado Toast. It's healthy and fresh, full of flavor and satisfying. I have turned many people with many different palettes onto this and I've recently upped-the-anti with a few additions. I continue to enjoy this savory creation, playing with new and different flavors, especially as the Summer months approach us with all of its ripe produce.


I used Mana Bread in this recipe, but any good multi-grain bread will do the trick. Mana bread is organic and sprouted, and contains no yeast, salt, oil, or sweeteners. It's full of protein and fiber and has a wonderfully nutty taste. It's a bit dense, but sliced thin and extra toasted, it makes for the perfect bite.


I top off this recipe with fresh organic, raw sauerkraut. I have really gotten into pickling and fermentation lately and favor the tastes, along with the health promoting qualities that this process offers. Naturally fermented foods contain active cultures and enzymes (like those found in yogurt) that help support proper digestion, aid in nutrient absorption and contribute to healthy metabolic function. Studies have shown that regular consumption of naturally fermented vegetables positively correlate with low rates of asthma, skin problems and autoimmune disorders in children and also have potential anti-cancer links. You can make your own sauerkraut or purchase from your local market. I recommend Real Pickles brand, but just be sure it's raw and organic. 


Avocado, Tomato + Sauerkraut Toasts
Serves 2

6 slices mana bread (or other multi-grain bread)
2 avocados, halved + pitted 
juice of 1 lemon
sea salt
crushed red pepper flakes
1/2 ripe tomato, thinly sliced and cut in half
couple Tbsp raw sauerkraut
fresh basil tops
splash of extra virgin olive oil

Slice bread thinly and toast to liking. Scoop out the avocado and place in a bowl. Add the lemon juice + a pinch of salt and smash until slightly chunky. Spread the avocado onto the toast with a fork and top with crushed red pepper flakes. Next stack the tomato slice, then the sauerkraut and top with the basil. Finish with a drizzle of good quality extra virgin olive oil and a bit more crushed red pepper flakes.

2 comments:

  1. Wow, this post is pleasant, my sister is analyzing such things, therefore
    I am going to tell her.

    Feel free to surf to my webpage ... find love online

    ReplyDelete
  2. Ma vie est belle grâce à vous, Mein Helfer. Seigneur Jésus dans ma vie comme une bougie dans les ténèbres. Tu m'as montré le sens de la foi avec tes mots. Je sais que même lorsque j'ai pleuré toute la journée en réfléchissant à la façon de guérir, vous ne dormiez pas, vous m'était cher. J'ai contacté le centre de phytothérapie Dr Itua, qui vivait en Afrique de l'Ouest. Un de mes amis ici à Hambourg est également africain. Elle m'a parlé des herbes africaines mais j'étais nerveuse. J'ai très peur en Afrique parce que j'ai entendu beaucoup de choses terribles à cause de mon christianisme. dieu de la direction, prenez une mesure audacieuse et prenez contact avec lui dans l'e-mail, puis passez à WhatsApp, il m'a demandé si je pouvais venir me faire soigner ou si je voulais une livraison, je lui ai dit que je voulais le connaître et acheter un billet 2 façons de se rendre en Afrique Pour rencontrer le Dr Itua, j'y suis allé et j'étais bouche bée des personnes que j'ai vues là-bas. Brevet, personnes malades. Itua est un dieu envoyé au monde, j'ai dit à mon pasteur ce que je fais, le pasteur Bill Scheer. Nous avons une vraie bataille magnifique avec Spirit et Flesh. Adoration la même nuit. Il a prié pour moi et m'a demandé de diriger. J'ai passé 2 semaines et 2 jours en Afrique chez Dr Itua Herbal Home. Après le traitement, il m'a demandé de rencontrer son infirmière pour le test du VIH lorsque je l'ai fait. C'était négatif, j'ai demandé à mon ami de m'emmener dans un autre hôpital voisin quand je suis arrivé, c'était négatif. J'étais trop blanche avec le résultat, mais heureuse à l'intérieur de moi. Nous y sommes allés avec le Dr Itua, je le remercie, mais je lui explique que je n’ai pas assez de remerciements, qu’il comprend ma situation, mais je promets qu’il témoignera au sujet de son bon travail. Remercions Dieu pour ma chère amie, Emma, ​​je sais que je pourrais lire ceci maintenant, je tiens à vous remercier. Et merci beaucoup à Dr. Itua Herbal Center. Il m'a donné son calendrier que j'ai mis sur mon mur dans ma maison. Le Dr Itua peut également guérir les maladies suivantes ... Cancer, VIH, Herpès, Hépatite B, Foie inflammatoire, Diabète, Fribroïde, Maladie de Parkinson, Maladie inflammatoire de l'intestin, Fibromyalgie, recouvrez votre corps. Vous pouvez le contacter par e-mail ou WhatsApp, @ .. drituaherbalcenter@gmail.com, numéro de téléphone .. + 2348149277967 .. C'est un bon médecin, parlez-lui gentiment. Je suis sûr qu'il vous écoutera aussi.

    ReplyDelete